Cita med sin nya vän....

När vi kommit hem från Kolaboda kom Cita på besök. Jag och hon gick på några prommisar och senare så tog vi det bara lungt allihopa.

Dagen efter på fredagen for jag, Sandra, Gugge och Cita till stan och shopade lite på rean. Jag köpte en ny datastol, och lite prylar till kameran som jag köpte av Johannes. Sandra var inte så nöjt på mig och Gugge, hon tyckte att vi stressade henne :), eftersom vi hängde på henne i klädaffärerna....

Vi köpte kex och ost till kvällen, vi tänkte se körslaget och ha det trevligt. Och då kom det två itressanta gäster på skoter.
När Daniel, min farbror, kom in ensam blev Cita tokig. har alldrig hört henne skälla så förr. Men det lungnade sig lite gran till vi gick ut och hälsade på Ilo, Daniels schäfer. De skälde lite på varann först, men då vi började leka med dem så gick det riktigt bra. Men Cita bestämde :), och Ilo var en gäntleman som lät henne göra det :) 
När vi sen gick in så låg de på var sin sida av rummet och bra såg på varandra lite blygt, kanske blev de lite kära i varandra :) Ilo vågade alldrig riktigt komma för nära henne, men då Gugge lurade dem att det knackade på dörren, då var de som två riktiga vakthundar. De stog båda tätt intill varandra och skällde på dörren...

Dagen efter då Daniel kom tillbaka för att hämta skotern från kvällen innan hade han med sig Ilo igen, och vi var ute med Cita då. Vi körde lite lekar med dem till de skulle fara, men Ilo ville stanna kvar. 
Cita blev nog lite svartsjuk då också, för då jag hade drakkamp med Ilo så kom hon och skällde på honom. Hon vill kanske ha mig för sig själv, lille gulle Cita :)

Nu idag lördag så for Sandra till stan själv och shopade, vi FICK INTE följa med :). Där köpte hon bla ett likadant koppel till Cita som Ilo hade på sig, ett som blinkar runt halsen, riktigt bra när det är mörkt ute. 
Medan hon var borta gick jag ut med Cita, och Gugge försökte förjäves att flyga sin KiteWing. han har haft otur med vinden hela tiden, men nån gång kommer han nog att kunna flyga fram över snön.
När Sandra kom hem pakade de ihop och vi sa adjö och de for hem till Älvsbyn. jag stannade kvar med pappa ett tag och vi såg på spåret-reprisen. Sen for jag hem, för första gången på flera dagar.

GoD JuL på er alla 




"Ilo, Cita nye hundkompis"

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det märks att du tycker om cita himla mycket:) eller kanske hundar över huvudtaget:) men det var ett halsband inte ett koppel jag köpte ;) var trevligt att komma hem över helgen och umgås lite. Vi syns ju på 4 dar igen :) nu ska jag se den där draghunds-filmen du fixade.

2008-12-29 @ 11:52:42
URL: http://jagsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0