Typiskt...

Att det alltid ska bli så här när man ska göra något åt sig själv. Här stannar man efter jobbet och är riktigt noga med allt så att resultatet ska bli riktigt bra. Och så blir det helt åt andra hållet. Det finns en "lag" man skämtsamt brukar använda sig utav, men jag har glömt vad den kallas, då allt går åt skogen. Det gjorde det för mig i alla fall.
Ytan som jag var noga med blev fin, gjutningen gick bra. Men de #¤£$*&" kärnpallarna som jag noga mätte ut, ja de gav inget. De smälte upp för fort och kärnan reste sig och det blev hål där det inte skulle vara :( Jaja, det är bara att bita ihop. tredje gången gilt. För det blir tredje gången nästa gång, eftersom första gången, ja då kom järnet inte ens in i formen, :) Och den jag gör om nu, den kommer att få en riktigt upppallad kärna så det inte ska kunna gå fel... men som sagt det gör det väl ändå . :)
Vad jag gör, det ska jag lägga ut sedan, för jag måste nämligen även göra nått annat för att den ska bli färdig. Och det kan jag inte tillverka på jobbet. Eller vänta, jag kommer nog att hålla till där då jag gör det....
Många vet vad det är, men några vet inte om det så jag säger inget ännu...

Ha, jag kom på vad lagen hette som jag talade om. Den heter Murphy's law "if anything can go wrong, it will." :)


Kommentarer
Postat av: mamma

tredje gången gillt

2008-12-05 @ 17:27:16
Postat av: Jenny

Spännade att se vad det ska bli. Du får väl lägga ut en bild. Ha en bra helg du vet var vi bor om du skall till staan. Kram Syster

2008-12-05 @ 23:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0