Julledig...

Ja då har vi haft julbord med jobbet och jobbat sista dagen innan julen. I år åt vi på Taste på solbacken, det var ett "godkänt" julbord, inget speciellt. Men har man redan ätit ett "riktigt" gott julbord redan så är det lätt att hamna i unerkant. Vi har ätit här en gång förr, i samma lokaler fast då var det andra ägare. Och då var det riktigt illa.

Nu ska man se vad man ska hitta på under ledigdagarna man har. Lite jakt kanske, och sen så ser man ju fram emot julafton som jag och min far ska fira hos lillebrorsan och hans flickvän. Jag har pratat med honom om det går bra att vi sover över där så man inte behöver köra hem på julafton, och det gick bra. Då kanske man till och med kan få sig en liten julsnapps :) Detta blir första julen som jag inte firar i frostkåge, och även första som mamma inte är med. Hon är och hälsar på mina bröder i södra sverige under en månad.

Aj, shit.... får inte glömma bort att köpa bingolotter till uppesittars på tisdag. Har nämligen gjort det en gång för flera år sedan. Och då gjorde jag en egen lott :) inte lyckades jag få bingo heller. Fast i fjol tror jag faktiskt att jag vann, en ny lott om jag inte minns fel :( . Vi kör också julklappsspelet, det är himla festligt, hitills har jag då alltid fått med mig nått hem. Iår ska vi vara hos John Roos och hans familj. Ska bli roligt att få se hans lilla för första gången.

Hmm vad händer mer, jo imorgon kanske jag ska vara tomte för några småttingar här i byn, vid mullekojan. Ska bara luska ut var riktigt den är :) . Sen fyller Hanna år också, ska ge henne ett paket och hoppas på att få smutta på en tårta kanske.. Sen ska jag och pappa fara och se Lövångersrevyn, och kanske en till revy ute i borshen nån stans. På nyår blir det troligen tillsamman med de jag brukar fira nyårs med, och i år tror jag det är vi killar som ska göra maten..... tror det får bli pytt i panna.... Sen kommer jag snart att få träffa min älskingshund snart igen, kram på dig Cita.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det är kul att ni har tradition med julkalapps spelet :) verkar himla roligt. Ja det ska bli en underlig jul i år, inte alls som man är van. Men endå spännande med nått annorlunda :) dan för julafton ska vi ha Lilla Julafton här hemma hos oss. Eller Lilla Djurafton som gugge kallar det haha ;)

2008-12-21 @ 12:39:44
URL: http://jagsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0