Snö+blåst = ett rent helvete

Idag stannade jag kvar på jobbet ett tag. Håller på med en överaskning till en arbetskamrat. Det jag hann med i dag blev rätt så hyffsat. Nu ska jag bara låta det torka och försätta imorgon. Vi håller på att måla om i vårat omklädningsrum. Och en kommer att få sig en överaskning. Blir han inte nöjd, ja då tar jag "målningen" själv :) jag skriver mer och visar biler sedan, när det är klart...
Klockan blev sju innan jag kom hem, efter att ha vänt om vid frostkågekiosken och hämtat telefonen jag hade på laddning. (jag hämtade även ut ett paket på posten). Och när jag kommer hem, ja då var uppfarten oskottad. Så det var bara att börja skyffla snö. Det blev bara infarten och där bilen ska stå, fick känningar i ryggen så jag sluta. Fan att det ska blåsa när snön äntligen kommer. Finns inget värre än att skotta drivsnö. Och det är ändå rätt hyffsas mycke att skotta för hand hos mig. Och inte blir det lättare då alla grangårdar är skottade med traktor. :(
Det som var otroligt var att det inte fanns någon plogkant vid stora vägen, det brukar det alltid vara annars.
Nä nu får man hoppas att det slutar blåsa snart, och se hur man har det i tyggen imorgon...


Kommentarer
Postat av: Sandra

nu blir man nyfiken vad som bilvit målat:P ja ursch vilket väder det var igår.. fast jag har ju haft turen att av ledig de värsta dagarna :)

2008-11-25 @ 17:57:09
URL: http://jagsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0