Ledarskaps utvecklingen

Ja då hade gjort bort halva ledarutvecklings kursen. Nu är nästa kursdagar inte förns den 26-27 januari. Långt bort, man får hoppas att man inte glömmer bort det :)
I veckan har vi mest diskuterat och hållit på men uppgifter angående spelregler för möten och dylikt. TIll nästa gång skulle vi läsa en bok som vi skulle välja ut godbitar ur, läsa en tidskrift men jag valde 2 st.
Boken jag valde att läsa handlar om hur man på olika sätt ska prata med sina medarbetare. Bl.a att om hur man ger kritik på bra sätt, ger beröm, eller bara får igång ett samtal. Den ena tidskriften hanlar om hur man lägger fram nya förändringar så att de berörda ska bli intresserade och vilja ta tag i dem och inte förkasta dem. Den andra tidskriften tar upp lönesättning. Den tog jag för att jag kommer att hjälpa till med att ta fram ett nytt lönesystem hos oss.
Utöver detta ska vi även ta fram ett eget utvecklingssamtals underlag som vi ska försöka införa hos oss på våra arbetsplatser. Vi ska kunna visa hur, när och om vad det ska handla om o.s.v. Det kommer att bli intressant och jag vet på ett ungefär hur jag ska gå till väga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0