Hundresan del 1. Kolmården

    Vi for tidigt på måndagmorgonen från Drängsmark. Vi lämmnade av Cita hon mamma och pappa i Frostkåge. Sedan bar det av mot Stockholm.
   Vi stannade av på SKuleberget och sa hej då till min Bror Peter och hans barn som dagen innan hade farit hem mot Åland. Vi drack kaffe och åt mackor och Peter visade oss hur vi skulle köra genom Stockholm för att undvika att ta fel avfart och då måsta betala "tull".
   Nästa stopp blev IKEA, vi hade god tid på oss att ta oss in till Upplands-Väsby innan middagstid. Vi köpte inte så mycket, ungefär en kasse var med små prylar. En bit söder om IKEA stannade vi av på en mack och åt våra goda ubåtsmackor.
   Sedan vid fem-sex anlände vi hos min bror Per-Åke och hans sambo Birgitta. Här sov vi över till dagen efter, då vi tidigt gav os av vidare mot Kolmården. Men vi han med att spela några vändor biljard i deras källare, jag och Sandra mot Per-Åke och Birgitta. Vi förlorade alla macher ;D  men kul var det. Till middag bjöds vi på kött, pommes och sallad.
   Jag hjälpte Per-Åke att ta ner en ny varmvattenberedare till deras källare. Aj och åter Aj, först fick jag kärran vi andvände rakt på knäet, sedan blev min stortå överkörd av den. Men ner kom aset tillslut ;)
   Vi begav oss tidigt på tisdagsmorgonen iväg mot Kolmården, och andlände ungefär en timme innan de öppnade.
Jag hade aldrig varit på Kolmården så jag var förväntansfull. Och bättre än skansen var det helt klart, med hästlängder :D
Här fick jag se allt, lejon, tigrar, giraffer och delfiner m.m. De två riktiga missöden vi råkade ut för var att när vi åkte Safarituren så var det lååååååååång kö inne på området. Det var högsäsong och så hade säkert strutsarna en del att skyllas för. De brukar visst stå ivägen för bilarna....  Det andra missödet var att när vi provade "Gruvan" så klandade jag mig. Man skulle krypa genom smala gångar, och jag lyckades falla en halmeter eller mer rakt ner i golvet med knäna före. Kände av det i två dagar senare ;)   ........
  Sen bar det iväg mot Beathalandet och Wolf..

        


        


        


        

Kommentarer
Postat av: Mamma

Och inget har du sagt om dina olycktillbud,Wolf är då jättesöt kram

2009-07-12 @ 11:01:33
Postat av: Jenny

Ni verkar ha hafte en jätte trevlig resa men lite väl kort om tid.....stressigt! Kram

2009-07-12 @ 14:58:24
URL: http://jennygumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0