Ett tag sedan sist.

Hej hej, det var ett tag sedan sist. Har inte haft något speciellt att skriva om. Fast nu kan ni få veta vad som hänt de sista dagarna.

I fredags for jag till Johannes och Carro i Kolaboda. De bjöd på pizza och vi såg film och körde lite W.O.W.
Filmen vi såg (jag och brorsan, Carro gick och la sig att sova) hette "How to Rob a Bank ". Filmen var rätt så hyffsad. handlade om en kille som inte får ut sina 20 dollar... lite action, lite komedi, en bra blandning.
Jag funderade lite på vad för sorts pizza som jag skulle välja. Först tänkte jag ta en vanlig Busola med räkor, sen for tankarna på en Calsone. Men så såg jag att de hade en inbakad med räkor. Hmm.. en blandning mellan mina först tänkta val, det blir perfekt. Så for Johannes och köpte dem. När han kom tillbaka medelade han mig att tyvärr så hade de glömt lägga på räkorna, så de fick jag utanför i folie, GRRrrrrrr. Sa jag sprättade up pizzan och kasta in dem :)
Jag sov över hos dem till lördagen, för jag skulle till Anumark, utanför Umeå, på lördagen. Där hade vi JRF möte.

På JRF mötet pratades det en del om Älgjakts utredningen, och o vad som skulle göras med de destrikt som inte haft årsmöten på flera år. Vi åt mat, drack kaffe och snacka jakt.

Efter mötet for jag och pappa, som hade åkt dit med några från Skellefteå, tillbaka till Johannes. Där åt vi middag. Fläskfile med gratäng, gott.....
Sen bar det av hemmåt, fast det var inte det lättaste, för dimman var riktigt tjock, och man visste att det fanns renar i skogarna. Men hem kom vi.

På söndagen var det Internationella kvinnodagen. Jag skulle hjälpa mamma med en sak på datorn, men fick det inte att funka riktigt så vi får ta det nån annan gång. Iallafall, jag hade tänkt köpa blommor till henne då jag var och handlade på morgonen, men blomsteraffären var stängd. De var på lunch, typiskt. Kära mamma fick nöja sig med en kram..


Kommentarer
Postat av: sandra

taskigt att få räkorna utanför :P

2009-03-11 @ 09:41:24
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Trodde verkligen att du hade slutat att blogga :-) Det finns ju alltid något att skriva om :-)

Hm, Skellefteå? Få se? Bor jag där? ingen som kom och hälsade på? SKÄRPNING :-) Kram till lillebror från storasyster

2009-03-11 @ 20:44:42
URL: http://jennygumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0