Ny cyckel....

   I måndags cyklade jag till jobbet. Lite otränad var man. Det kändes tungt men gick. men på vägen hem så var det rejält med motvind. Det kändes som att man stog still. Man tog i som attans men rördes knappt. Och inte blir det bättre av att inte ha några andra fungerande växlar än den tyngsta. Jag gav upp med ca sex km kvar hem. Jag ringde efter min far, men han svarade inte, ovanligt ;)  Så mamma fick komma och hämta mig. Cykeln gömde jag i skogen, och hämtade den sedan med min egen bil.
 Jag har även riktigt usla bromsar. Tar bara fram och just och pass bara. Jag gillar inte y-bromsar eller vad det nu heter. Och spänner man dem så att de tag, ja då tar de hela tiden :(

   Men nu är det slut på gamla tider, Jag köpte mig en ny cyckel idag, en IDEAL Zig Zag. Den har skivbromsar fram och bak. Även stötdämpare fram, men den kan man kopla bort om man ska cyckla på exempelvis asfalt. Bytte MTB däcken mot slicks också, så att den ska gå lätt på asfalt. Eftersom jag kommer att cyckla där oftast.
   Ska bli skönt att kunna växla ner när det bär av uppåt eller då man har motvind. Och sen kan mamma känna sig lite säkrare nu då jag har fungerande bromsar ;) Nu är det bara en sak som hon vill jag skaffar, hjälm. Vi får se ;) Men vad jag kommer att måsta skaffa är skärmar fram och bak. Trodde att det skulle gå ta skärmarna från den gamla cykeln, men icke sa nicke. Vad jag nu ska göra med den gamla cykel vet jag inte riktigt. kanske ha den som slit och släng cykel eller göra mig av med den. har inte bestämt mig ännu.

   När jag var på "Cykel och Fiskecenter", där jag köpte cykeln mötte jag John Roos föräldrar Valter och Carina. Inte visste jag att Valter var så hurtig. Han var där och skulle köpa cykelskor, cykel hade han redan. Han ska visst cykla Vätternrundan, huva :)

"Min ny cyckel..... nä skoja bara, men om jag uppfattade det rätt så är det en sådan här som valter har köpt"



"Mina gamla cykel"



"Min nya cykel"

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj va bra,då är det bara hjälmen som fattas,det är ett måste,cykla försiktigt nu.kram

2009-05-15 @ 07:41:45
Postat av: sandra

ÅÅ va läcker =) Påminner väl lite om johannes cykel. Min "kärring" cykel fungerar på hur prima som helst =) tycker verkligen om den,, :)

2009-05-15 @ 09:15:57
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: emelie

Tack så mycket :)

2009-05-15 @ 23:54:48
URL: http://meelii.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0