Springer..... inte..

   Har haft ont i mina hälar hela veckan nu, i BÅDA.... Fuck så jobbigt det varit under veckan. Har blivit lite bättre, men för gick smärtan över efter några minuter. Nu har den suttit i hela dagarna.
Igår orkade jag bara gå en kort sväng med Wolf på kvällen, sen somnade vi båda vid 20.00 och sov gott tills jag skulle upp igen och jobba.

Idag tänkte jag ta ut honom på en cykeltur istället, för då känner jag inte av smärtan. Det "började" skitbra. Innan jag ens hunnit ta fram cykel hade Wolf sprungit ut till vägen och börjat skälla ikapp med en "grå/ jämthund" (att jag aldrig kan lära mig vad som är vad). Karln med stora hunden såg lugn ut, men kvinnan med en lite rackare till hund såg mer skrämd ut. Fick Wolf därifrån men han aldrig be om ursäkt.

Men vi träffades senare på cykelturen, där jag fick ursäkta mig och Wolf. Det gick bra, de såg att Wolf är snäll trots att han kan se annars ut då han skäller på nån. Ett otyg han fått som jag försöker lära av honom. Fick veta att kvinnan var lite rädd för schäfrar, efter ett bett hon fått förr. Mätet gick bra, Wolf och lille voven fick nosa på varandra. Och Karln sa att det syntes på Wolf att han var en snäll hund.
När de sedan gick och jag skulle sätta mig på cykeln igen sa det pang. Wolf vill hälsa mer och sträckte lite för fort och hårt i springer-linan så den gick sönder, men jag gick och hämtade honom och nu är vi hemma.

Jag förstog att det inte skulle hålla så mycket. En tunn liten plastbit som ska hålla snöret i springerfjädern. Nu blir det att skaffa ett lite längre snöre som jag föster direkt på spingern. Är ju dåligt att de utan större problem ska kunna slita sönder kopplingen på en cykelmonterad koppelhållare. Den är ju gjord för att kunna stå emot en hunds slit utan att cyklisten ska dras med ner i diket.

Men nu är vi hemma, och Wolf har åtit upp sin mat, vilket han inte gjorde igår.  Puss på dig Wolfie :D

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas du inte har ont i fötterna under Nolian, skulle bli jobbigt för dig en hel dag :/ Nu har vi kommit hem från fisket, jag fick 5 abborrar och Gugge fick 1 Harr :P Så vi är nöjda! Kram

2010-08-13 @ 00:22:31
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjena! Jag ser att du har ont i hälarna. Via jobb-hälsovården (kommer aldrig ihåg vad de nu heter där i kåge) kan du få hjälp av sjukgymnasten (alltså Eva Jutterström på norra byn). Hon speglar dina föter och ser om du behöver spec.sulor. Det är värt det, jag lovar! Själv har jag hittat ett par sulor på intersport som stödjer hålfoten och belastar hälen minder. Dom funkar för mig. Kostar ca 300 kr där. kan ju vara värt ett försök. Skorna är ju också viktiga, de kan du oxå få hjälp med på intersport. Men man får ju räkna med att skorna kostar......

2010-08-14 @ 08:59:57
Postat av: mamma

Du ska gå till läkaren å kolla, det är nog en hälsporre,det är så jobbigt att ha.Jag har ju haft i båda hälarna,beställ tid.Sen har ni väl en förtagsläkare?

2010-08-14 @ 20:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0