Byadansen

   Idag var det dans i Frostkåge. Vi firar minnet av 200 år av fred. Det var här som fredsavtalet, eller vapenstilletåndet, skrevs på den 2 september 1809 mellan Sverige och Ryssland. Imorgon är det avtäckning av en minnessten.

   Jag tog med mig Wolf dit för att köra lite miljöträning. Vi höll oss utanför tälten så inte musiken skulle vara så hög. Wolf fick träffa en hel del nytt folk men även en del nya också. Han skötte sig jättefint. Får se om vi far dit imorgon också. Men vi får se, de ska troligen skjuta salut då och det vill jag inte vill utsätta honom för.

   Tog även med honom till skjutbanan i Drängsmark idag tillsamans med Kent. Han skulle skjuta lite av sina handladdade skott och se vilken som passar bäst. Han var inte riktigt nöjd med resultatet. Jag däremot var hyffsat nöjd. Skjöt några skott, tre övnings- och 3 jaktskott varav ett var på stående utan stöd. Alla sköts på runt 90m och alla satt samlade, även det fristående gick bra.
   Wolf var heller inte så brydd av smällarna. Vi lämnade honom i bilen en bit ifrån, och han var då nöjd och glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0