Älgjakten över för i år.

   Igår sköt vi klart får tilldelning. Det blev en lyckad jakt iår, vi sköt fullt på både kalvar och vuxna.
Det var inte nådigt väder igår, trotts alla lager kläder frös man som utav bara den. Det blåste riktigt mycket ibland. Och i mitt torn är det ganska öppet, inga fönster, och ingen kamin att älda med...

   Ifortsättningen blir det anna jakt som gäller då vi far ut. Jag har inte skjutit nått rådjur änne, och gåsjakten är inne på sitt sista. Sen blir det nog en del rävjakt på lock också då snön kommer.

   Imorse skulle jag och Gustav ut och jaga rådjur, men Kent ringde igår och vi bestämde oss för att köra gåsjakt först.
Det blev lyckat, vi fick många bra lägen, men vi ville först få dem att slå brevid oss men det sket sig. Så i sluten sköt vi dem då de kom över oss. Det blev en gås vardera. Hade vi utnytjat alla lägen vi hade innan hade det blivit många fler.
Vi ska troligen ut ikväll också och se om de kommer för på ett aftonstråk.

Inga rådjur såg vi till, men de hade varit ute, troligen kvällen före. En räv såg kent och gustav under gåsjakten, men de fick inget läge. JAg såg den alldrig, men det var visst en riktigt fin räv.

Vi får se hur det går ikväll.......

Kommentarer
Postat av: Johannes

Du vet väl att jag gjärna tar rätt på köttet du inte vill ha =)

2009-10-11 @ 13:52:20
Postat av: Aina

Bra då blir det gåsmiddag framöver,Tackar på förhand

2009-10-11 @ 17:22:31
Postat av: sandra

Det var riktigt kul att ni sköt några gäss :)

2009-10-11 @ 22:04:52
URL: http://jagsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0