Julafton i Kolaboda

Jag var uppe tidigt på morgonen, och var klar halv tolv då vi planerat att fara, jag och pappa, till Kolaboda. Men han var inte klar, och jag stressade på honom lite grann. För jag ville hinna fram till "Kalle".
Brorsan hade bett oss ta med en bordsantenn för att se om det gick fixa till deras tv, för de hade tappat sina kanaler. Vi kom tillslut fram ganska precis till "Kalle" skulle börja, men tyvärr så gick det inte att få till antennen, för den var av. Vi tänkte då se reprisen vi datorn men det gick inte, för de sände allt utom "Kalle" i repris. :(
Carros föräldrar och syskon kom och vi åt julmat, som vi alla tagit med oss olika delar utav. Det var riktigt gott. Sen fikade vi och öppnade julklapparna. Johannes och Carro hade köpt nått urtidsdjur som vi alla fick, och som vi nu ska tävla om i att få den största individen, innan de dör :)
När Carros familj for hem spelade vi Geni, som de hade fått. Otroligt nog vann pappa. :)
Sen sov vi natt.

Dagen efter tog vi det lung, fixade antennen och satt lite framför datorn. Mitt på dagen for jag och pappa hem för Sandra, Gugge och Cita skulle komma från Älvsbyn.



Johannes och Carros "riktiga julgran"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0