Balning.

   Hjälpte pappa att plasta rullbalarna ute i frostkåge idag. Eller kväll snarare, för det drog ut på tiden.
Vi fick lova att laga ballpressen på plats. Några brytbultar och metalstag som behövdes fixas. Stagen behövdes det en press till, men vi löste det med några pålar och traktor gaffeln ;)

  Det nalkades lite regn, men det kom aldrig något. Men alla balarna är nu plastade. Nu återstår bara ett ställe till det ska balas på, men där är gräset oslagit. Pappas slåttermaskin är död, helt kapputt. En del i ramen gick bara sönder och hela maskinen slogs sönder och samman. Inte mycket som var helt. Men Sven-Erik ska klippa åt pappa det sista.
Får väl se om det blir jag eller Sandra som hjälper till med plastningen sedan. Mig kvittar det, för det är roligt att köra med traktorerna. man känner sig stor och mäktig wroom wroom ;D





Kommentarer
Postat av: mamma

ja å jag sköter hunden,ska jag skriva upp tiden eller???

2009-07-21 @ 23:45:04
Postat av: mamma

kortet på huset vill jag att du skickar till mig kram

2009-07-21 @ 23:50:54
Postat av: Alexandra

Ville bara lämna en kommentar, men de är alltid lika svårt att hitta på nåt... :P

Men jag hoppas ni har de bra du och Wolf.



Kraam Alexandra

2009-07-22 @ 11:17:14
URL: http://cheze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0