Men Wolf då....

   Idag var vi på femte valpkursträffen. Och Wolf fy på dig, och fy på mig....
..... nej då det det gick superbra idag. han var jätte duktig. bara lite hussekär bara..

När vi gjorde de olika "möta hund, och kontakt" turerna i hallen gick det mycket bättre än det brukar gå. Han var inte alls bara intresserad av de andra och att lukt. Även om det hände ibland. Han var duktig.

På "Sitt, stanna kvar" när jag skulle gå ifrån honom och gå runt i rummet gick det lite sisådär. Pelarna i rummet fick honom att tappa kontakten och resa sig upp. Men jag klandrar honom inte, för just den sortens stanna kvar har vi inte kört så mycket, att jag ska gå runt omkring.

På teorin pratade vi lite om vad vi ska ha för nödvändiga grejer till våra hundar, sax, termometer och sånna saker. Pratade lite om hur vi skulle ta oss an diare, magar och hur man ska göra om ens tik blir alltför skendräktig. Men jag har ju ingen tik, men min Cita är ju det så det är bra att kunna ändå.
Vi fick en läxa till nästa gång, att kolla feber på hunden morgon och kväll, för att se vilken naturlig temp just vår hund har.

På inkallnigsövningarna i slutet var Wolf som sagt lite husskär, han satt fint men följde sakta efter då jag gick..... gullegull.... Men han sistraherades inte alls av de andra hundarna som han gjort förr. När jag tillrättavisade honom och gick tillbaka för att starta om följde han med snällt utan att jag måste hålla i honom. Duktiga fina Wolf. och efter nån retake fick vi det att funka.
Vi gjorde även en störningsvariant av inkallningen, det funka superbra. Kursledaren kastade en boll framför honom då jag hade kallat in honom. Han gjorde ett försök att ta bollen, men direkt jag tillrättavisade honom med ett "Wolf Nej, kom hit" så vände han om och kom till mig, duktig gosse.
Jag anade att hon skulle försöka ta bollen. För vi har alldrig kört inkallning med liknande distrahering förr, men jag vet att han är ganska duktig på att veta att nej är ett nej. För iblan är han lite ivrig på att ta och börja äta innan jag sagt att han får, men ett nej har varit det ända som behövts.

Kram på dig Wolf, du är så fin.... förresten, förlåt Wolf, för att jag inte höll vad jag lovade. han ville leka med flera av de hundar som ibland tog sig friheten att springa runt i hallen. jag lovade då honom att han senare på kvällen skulle få leka med Cita då jag skulle förbi i Frostkåge och hämta mammas post. Men Cita var i Piteå.... så förlåt Wolf, men ni ska få leka nån annan gång......

Lite bilder från idag och i helgen.
"Wolf tar igen sig från helgen bravader"
 
"Tuggben är gott"
  
"Oj, va slut man kan bli av att träffa sina polare på kursen"
 


Kommentarer
Postat av: sandra

Vad duktiga ni är.. Värsta teamet, kul att det går bra på kursen :) Va söt han är på bilderna :D

2009-10-14 @ 19:59:34
URL: http://jagsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0