Björn skjuten i Drängsmark.

   Jaha, jag skulle nog ha köpt jaktkortet och farit ut och jagat.
Visste ju att det var sett en björn i närheten. Men nu är den fäld. Men som man brukar säga, en björn är rätt skygg. Inte lätt att upptäcka, så har man sett en finn det tio i närheten.

Nja, kommer nog att ta ett tag innan man får chansen att skjuta en björn. Men de blir ju fler de också, och här i Drängsmark har man sett flera varje år. Fast inte så här nära. Är bara dryga kilometern till skjutplatsen från där jag bor. Brukar gå en bit därifrån varje dag med Wolf.

Men nu ser jag fra emot den sjätte september, för då börjar älgjakten här uppe i Norrland.



"Den först björnen skjuten i Drängs, vad jag vet iallafall"

 

Kommentarer
Postat av: mamma

Han var då inte nå söt.Uch att dom finns så nära.

2010-08-29 @ 09:56:17
Postat av: Sandra

pappa sa den vägde 160 kilo slaktad ? Stämmer det? i så fall var det en bamse stor björn. De som sköts i långträsk vägde bara mellan 60-80 slaktad. Kram

2010-08-29 @ 22:19:05
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Andreas Lundqvist

Svar S: Det var lite svårt att se vad vågen visade, sen sa nån att den inte var riktigt hundra att lita på. Men de tydde den till runt 148-150 sen inälvor uppskattade till ca 25kg. Så låt oss säga att den hade en levandevikt på runt 170-180 nånting. En mellanbjörn. Den största som har skjutits i Sverige vägde rund 340kg

2010-08-29 @ 23:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0