Havet.

   Tog med mig Wolf ut till älgtornet idag. Han var som en riktig raket i skogen. han ville med upp i tornet, men det är så trångt och brant upp så han fick stanna nere, även om han försökte ta sig upp :D 
Synd bara att det var så slaskigt. Wolf blev så skitig att jag bestämde mig för att ta honom till böviken och fråga om mamma ville följa med ut till havet.


Vi åkte till Byske och badade honom, och halva mig. Det var fullt med folk, men bara en hund. En liten pudel en bit bort. Men Wolf brydde sig mer om folket som låg brevid oss. Men då vi började bada honom så glömde han bort dem också.
Det var inte lika bra strand nu som sisst vi var hit. Inga "öar" ut till det att det blir djupare. Nej man var tvungen att vada ut, tiktigt långt ut, för att komma dit där han kunde sima lite. Men det var inte det lättase för honom, vågorna var ganska stora. men det gick bra.
När vi skulle fara ut och ta det sista doppet innan vi går till billen så kom det en schäfertik (troligen) som Wolf blev intresserad av, först skällde han lite på henne, sen kunde han inte släppa henne med blicken medan vi gick ut till där det var lagon djupt för att skölja av honom.

Sen hjälpte jag mamma att klippa gräset i Böviken, åt några kryddkorvar (vad de nu heter) den åkte vi hem till drängs.



"Fika paus"


"In och ut och in och ut igen" 
 

"Men oj, blev det ett hål. Jag lovar husse, jag trodde det var en kampleksak" :D

 "ps. Det blev inget "ett-års-pose"kort, eftersom det inte gick hitta nån bra plats att fota på"


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för att jag fick följa med er idag,det var så skönt att sitta där å höra vågorna skvalpa mot stranden å titta på hur ni lekte.Jag följer med er fler gånger.

2010-08-05 @ 21:08:24
Postat av: Sandra

Men va bra då fick han bada fast än Cita inte var med. Såg ut att vara mycket vatten gång:) Fina bilder.

2010-08-05 @ 23:00:44
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det är en intensiv utbildning, så jag pluggar bara ett halvår :) Sen blir det lärlingsutbildning kring pite nån stans i 2,5 år, Sen åker man tillbaka till ö-vik i en vecka och gör gesällprovet för att få titeln frisör :) Haha nej för tusan, inte Modo! Kram

2010-08-06 @ 10:04:59
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Sandra

Har han slutat slicka sand på stranden förresten ? :P

2010-08-06 @ 10:08:02
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0