Sommar... NU

   Vill inte had mer snö och isande kyla. Lite sol och gröna ängar vill jag ha.

Igår var mamma och Sandra här och vi såg Lets dance. Mamma tyckte det var kallt så hon körde värmeljus i massor. Vi höll på få värmeslag kändes det som.
När jag och sandra var ute och gick med hundarna så tyckte vi inte det kändes så kallt. Tills vi vände oss om och gick tillbaka, med vinden i andsiktet brrrrr....

Köpte även var sitt "handfree"-bälten, skönt att kunna springa med hundarna och ah båda händerna fria.
Jag prövade mitt igår. Det funkade skitbra, kändes knappt då Wolf drog i det. Men det blev inte mer än kanske 50meters testsprint. Säger då det, tur man har starka ben. Det var halkigt som smör, jag föll två grr och första gånger var det nära att det kunde ha slutat illa. Jag var oförberedd och föll hårt och tog emot mig med handen. Kändes som att jag knäkte handleden, men ömheten gick över i skratt anfall.
Jag kände mig som en snowboard åkare utan hanledskydd, men som sagt det gick ju bra. Andra fallet blev bara ett glid, för det var då jag försökte stanna :) Ska nog börja andvända broddar på skorna.

Men men, trodde jag skulle känna av lite ömhet i handleden idag, men inte. Det känns som vanligt.
Jag har ramlat många ggr under mitt liv, men har aldrig brytit någonting. Måste vara all mjölk man druckigt!


Kommentarer
Postat av: sandra

jo det kunde gått värre.. jag brukar alltid få ont i svans kotan när jag ramlar, fast då gör jag ju inte det så ofta heller hehe :P

2010-02-20 @ 12:53:07
Postat av: mamma

Solen å att man vistas ute är bra, å motion.

2010-02-20 @ 16:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0