Hmm, killen tror han är en fågelhund.

   Igår for jag och Wolf till Björkis i stan, viste inte ens om att den affären fanns. Då Sandra pratat om den så har jag trot att det är den efter kanalgatan.
Det var en liten affär, men full av bara katt och hundsaker. Sk nämligen köpa en kam till Wolfs päls, men det är slut överallt, även här. Hon trodde hon skulle få hem den nästa vecka.
Men de hade namnbrickor som man kunde köpa och få graverade. Så Wolf fick en där hans namn och mitt telefonnummer står. Han blev jättefin.

Efter åt for vi till Böviken och hälsade på mamma. jag klippte gräsmattan åt henne, utan hörselskydd. Men det gjorde inget för hennes låter nästan mindre än en som går på el.

Wolf är dum mot liten pippi....
Medan vi satt där fick Wolf vara lös som han brukar. Av nån anledning så är Wolf himla intresserad av fåglar. Kommer det fåglar flygandes när vi är ute och går så följer han dem med blicken till de är borta.
Tillbaka till händelsen... Vi satt där och pratade då vi hörde en tjutande pip, ser en fågel komma flygandes lågt och efter sig en sugen vovve. Fågel tjöt hela tiden så troligen hade Wolf gett den ett nyp, för den kunte inte flyga annat än lågt heller. Wolf iväg efter, och jag efter honom. Skriker åt honom att stanna men han lyssnar inte. Han brukar inte springa iväg långt. Brukar stanna och komma tillbaka då jag ropar. Men inte denna gång.
Han hade hunnit ut på stora vägen i Böviken då han kom lunkandes tillbaka, till en arg husse. Jag var hela tiden orolig att han skull komma under nån bildåre, eller lyckas ta sig ut till E4an. Allt gick bra ändå, han hölls sig brevid mig hela kvällen sen. Även under gräsklippningen.
Wolf du är en schäfer, en vallhund/vakthund. Inte en fågelhund eller katt ;P


"Bara för att jag köpt en Idbricka till dig ska du inte tro att du får springa bort"


Kommentarer
Postat av: mamma

Strängare röst,han var nog hungrig

2010-06-19 @ 08:50:06
Postat av: sandra

Haha vilken busunge :P Men hur gick det med fågeln då ? Fick Wolf tag i den igen eller? Kram

2010-06-20 @ 10:24:12
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jag vet inte om han fick tag i fågeln. Men troligen så kom den undan. han visade då inga tecken på att ha ätit upp den :D

Kram

2010-06-20 @ 11:26:04
URL: http://andreasnikanor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0