Joggingtur.

   Idag fick Wolf sin ettårsspruta. Han tog det lungt, men var lite ängslig i början. Han har det lite jobbigt just nu. Han känner nog lukten från Cita hela tiden.
Veterinärerna tyckte att jag kunde ge honom en p-spruta eller kastrera honom. Huva, inte ska wolf få sina kulor borttagna. Om han blir duktig och får bra rönkenresultat så kanske man vill föra hans gener vidare.
Men som tur är så är Cita bara i löpen var nionde månad, och hon löper i två veckor ungeför. Den tiden kan de hållas isär om det blir för jobbigt för dem båda.

När vi kommit hem så tog vi oss ut på en jogingtur. Den första på riktigt länge för mig.
Det var ganska skönt faktiskt.
Måste bara införskaffa mig ett par riktiga skor (ej köpta på Ica Maxi), för jag har troligen dragit på mig en hälsporre nu. Och det är inte skönt.

Lite förr- och nubilder på ettåringen.
(till sommaren ska vi fara till stranden och ta ett "före och efterkort" på det som jag fick i julklapp av Sandra)

   


"Wolf nio veckor"



"Wolf ett år"

(ps. foppatofflorna leverkvar ännu ;P)


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja det syns då att han vuxit många gånger om.

2010-05-04 @ 21:52:15
Postat av: Sandra

Jo han lugnar garanterat ner sig :) Just nu är hon ju i höglöpen dessutom :/ Duktiga ni är som tagit en joggingtur. Det känns i mina ben ikväll kan jag säga, att jag och cita sprang igår :P Kram

2010-05-04 @ 22:15:02
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0