Tonat rutorna och tatt en kort cykeltur.

   Idag blev det som sagt sol och fint väder.
Först på morgonen tog jag och Wolf en runda i skogen och hälsade på Kent, som håller på att lägga nytt tak på deras hus.

Vis lunch så började jag att sätta på solfilmen på min bil. Det var inte det lättaste. Tur att Sandra kom förbi då det var dags att sätta fast filem på den störsa rutan.
Resultatet blev inte riktigt 100, men det duger. Wolf kommer kanske att nosa sönder filmen såsmåningom och då blir det nog att köpa nytt eller lämna in bilen.
Jag hade också film att sätta på pasagerarrutorn men det gick inget bra, så jag skippar dem. Räcker gott att ha på bagagerutorna, bara Wolf får det svalare.

När Sandra var här så passade vi på att montera springern på min cykel. Tillslut så satt den där och jag tog fram cykelstället. Tänkte ta med cykel och pumpa däcken. Men då hade jag ju inga spännen att späna fast den på stället. Tur Sandra fråga mig om jag inte hade såna där snabbspännen på däcken. Klart jag har det, men det är lätt att glöma bort :) Så jag tog lös däcken och tog bara med dem då vi för till Kåge.

Hälsade på mamma i Böviken på vägen hem. Bjöd henne på glass, och tidningen. Men den hade hon redan köpt :D
Wolf var sugen på att leka med sin nyfunna kompis. Tur man gick emellan. För grodan hade nog inte mått så bra efter att Wolf lekt med honom. Wolf rörde den då inte, så han kan få en gopuss ikväll också :)

När vi kom hem tog vi oss ut på en cykeltur. Bara en kortis, och det gick bra.

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Attans, då skulle jag ha stannat och hjälp till med dem lika fullt. Det blev snyggt med solfilmen :) Kul att det gick bra att cykla för er, tänk bara på att cykla tidig morgon eller sen kväll så de inte blir så varmt för honom med hans bamse päls ;) Tur att han inte rörde paddan, för de brukar bära på massa sjukdomar och en hund kan bli sjuk om den biter i en padda :( Kram

2010-05-08 @ 20:35:26
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: mamma

Tack för glassen å besöket

2010-05-08 @ 20:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0