Pang

Jag och Kent for ut tidigt i morse och skulle jaga räv och rådjur. Han har redan skjutit sitt rådjur för i år i Frostkåge, men inte jag. Vi smög oss fram utmed de snötäckta ängarna. Efter ett tag kom vi fram så vi såg stället vi skulle till, "viltåkern". Där växer vegetationen igenom snön och det brukar vara mycket spår där. Och där stog ett rådjur. Vi smög oss närmare men då vi kom fram hade djuret, troligen en get ställt sig längre in på åkern. jag la mig tillrätta men jag fick inte till något bra skjuttilfälle, såg bara bakryggen och skallen. jag höjde stödet, men geten tog sig undan innan jag var klar och hoppade in i skogen. Vi kollade runt lite och efter en stund beslöt vi oss för att gå tillbaka och se på andra sidan av skogen. Helt plötsligt säger Kent till mig "Där ett kid, inne i skogen", först såg jag den inte. Då  jag såg den tittade det mot oss. Dett blir ett snabbt fristående skott. Upp med bösan, osäkra  PANG. Skottet tog bra, just bakom bogen. Kidet hoppade runt och föll dött ner till backen, och se på fan, det var en bock. Hade börjat på att få små utskott... tredje rådjuret, och tredje bocken :) Men första som jag tar ur helt själv, men vi tog den till min pappa som flådde den.

Efteråt tog vi oss en tur med skidor i Drängsmark, skulle se om vi hittade några orrar. Jag hade lånat skidor av en kompis för bindningarna på mina var paj. Men jag fick dem inte över skorna så Kent fick ta dem och jag hans "vita blixten" skidor.
Usch och fy, det var jobbigt, har ingen vidare kondis, och bössan på axeln käns riktigt bra efter ett tag. Vi fick inte några fåglar, för de som syntes var bara höns, och de är fredade nu.



Nu sitter jag här hemma och pustar ut, och ikväll blir det nog att se hockey på tv, AIK möter Rögle.

Kommentarer
Postat av: lundk

vad snabb du var, det vart bra bild.jag är inte slut alls...:)

2008-12-11 @ 16:16:23
Postat av: mamma

bra gjort,var har pappa sina rådjur

2008-12-11 @ 22:11:09
Postat av: Jenny

Vilken jägare man har till bror. Ska bli gott att smaka hi hi. Kram Jenny

2008-12-11 @ 23:23:36
Postat av: Sandra

Härligt Ante :) Ja jag har väntat på att få läsa om rådjuret, haha mamma skvallrade rätt tidigt:) Jim min arbetskollega sköt ett rådjur, igår kväll baki lagårn. Gugge är och åker skidor med cita i skogen idag, han tog bössan ifall han skulle se nån fågel.

2008-12-12 @ 10:53:51
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha Bättre Med Wolvo var himla smart ;)

2008-12-15 @ 19:37:59
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: Carro

Det borde bli kvar lite godis tycker jag, även om jag är farlig på knäck! =) det är så himla gott

2008-12-16 @ 17:05:26
URL: http://linusidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0