Älvsbyn

I lördags for jag till Älvsbyn till min lillasyster, Sandra. I skogen innan Älvsbyn såg jag en riktigt fin älgtjur, vände om för att ta kort men den hann springa över vägen så det blev inget av det.
När jag kom fram till syster blev jag hjärtligt välkomnad av Cita (systers schäfer, och min absoluta favorit). Vi tog en tur på samhället och såg efter en film, men vi hadde sett alla :)
Sen blev det pizzabak, Syrran var jätte hungrig, så hungrig att hon glömde starta ugnen..... men den som väntar på något gott väntar alldrig förlänge.
Efter det pysslade vi lite med datorn, såg film och snaskade tills vi somnade framför tv..... Även Cita fick ligga i soffan, det brukar hon inte få för matte/husse. Men hon brukar få det för mig, och nu när jag var där passade hon väll på :).

På söndagen blev jag väkt av Cita, hon vill ut och göra sitt. Så vi smög oss ut utan att väcka Sandra. När vi kom tillbaka hade sandra vaknat och gjort frukost. Efter frukosten visade jag syrran en ny serie som hon inte sett, och vi tittade lite på den. 
Till middag gjorde Sandra korvstroganoff med ris, blev gott sen blev det lite mer tv och en till rastning av Cita. Nu visade de mig stranden som Cita brukar bada i. Det var riktigt fint där ute vid älven.
Sen blev det lite mer tv tills jag skulle fara hem. Och jag höll på fara utan sterioenheten (tog den ur bilen, man vet alldrig med Älvsjöbor :)) men fick tag i Sandra innan de hade hunnit gå iväg på en rast-tur. Sen bar det iväg hemmåt. Trodde jag, vid sora korningen fick jag vända om, hade glömt kameran :}. Men hem kom jag iallafall tillslut.......

Detta måste göras om, vi hade riktigt trevlig och jag fick kramas med Cita hela helgen :)


  
  "Sandras Katter"                                          "Pizza dax" 

 
 "Cita skäms lite för att hon ligger i soffan"     "-Nu ligger jag teckniskt sett inte i soffan :)"

                                           
                                             "Sandra kramas men Annika"

Hej då för denna gång, å krama om Cita och katterna från mig...  "Kram Andreas"

Kommentarer
Postat av: Sandra

riktig bra skrivet, kul att läsa :) haha nu har Cita fått tilbaka sin hundbädd, helt ren och den doftar gulsåpa med skogsdoft :) kram

2008-10-27 @ 12:33:26
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: mamma

ni börjar bli glömska båda två,ni ser ut att ha haft det mysigt karm

2008-10-27 @ 17:16:27
Postat av: Anonym

Skönt , tycte nog alla

Mvh Pia

2008-11-14 @ 22:05:08
URL: http:///dragr1.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0