Valborgs i Böviken

   Jag, mamma, pappa, Sandra, Gustav och Cita firade valborgs i Böviken i år.
Vi åt först ris och ungsstekt falukorv. Sedan spelade jag, pappa, Gustav och Sandra Bull. Cita var med på ett hörn också. Vi försökte få henne att inte springa efter bollarna men det var svårt, tillslut hoppa Sandra av och tog henne lite avsides :) Skulle inte vara så skönt att bita i en Bullkula inte, men som tur var så gjorde hon alldrig det.
   Sen spelade vi ett barnspel som Gustav vann, och Sandra blev "utsparkad" från :), grymma regler för att vara ett barnspel. Efter det spelade vi Uno, och Sandra var inte så glad ett tag för hon glömte bort att säga Uno hela tiden. här var det mamma som vann...
   Vi var sedan inne och drack lite kaffe och grillade lite korv i kaminen... gott. Sen gick vi ut och skulle tända brasan, men den var surare än vi trott. Men tillslut så fick vi igång den efter att ha tömt mammas bensindunk på det som var kvar i den.
Cita var lite odygdig i kvälls också, hon hittade sin matpåse och började äta. Men annars var hon duktig. Höll sig borta från braspinnarna, iallafall medan de brann. För tidigare på dagen hade hon Dragit ut dem och lekt lite med dem runt om på tomten.

Lite bilder på vår majbrasa:
  



Kommentarer
Postat av: mamma

Den tog sig i alla fall till slut

2009-05-01 @ 09:32:32
Postat av: sandra

Frän bild :) haha ja jag är inte alltid så glad när det går dåligt för mig i spel :P kram

2009-05-04 @ 10:12:20
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: sandra

Ja bra idé :) jag ska nog rita en chäfer på min andra omålade tavel-duk.. men om det kommer bli så likt cita det vet jag inte, kan ju alltid försöka :D

2009-05-04 @ 18:36:15
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: Anna Lundh

sv: Cykla till jobbet är ju toppen ;) Jättefin hund förresten ;) har också schäfer ;)

2009-05-05 @ 19:35:28
URL: http://annalundh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0