Krya på dig Matte

Igår fick jag köra in en kompis till akuten. Han trodde att han hade fått broblem med blindtarmen.
Oj oj vad man får sitta och vänta, vi for till akuten vid halv nio, inte förns vid elva fick jag beskedet att han blir inlagd för observation. ÅÅÅ, de hade varit borta ett tag och kollat honom då, de kunde ju ha medelat lite tidigare så jag kunnat fara hem lite tidigare :P

Ibland undrar man om det är en "akut" eller sovhall man kommer till :)
Det kom bla in en kvinna som hade ett barn som troligen hade kolik, men en annan sa till henne att gå rakt in till läkarna istället för att vänta på sin tur. Och det är så det ska funka, skulle finnas två kösystem, ett för det med lindriga problem och ett men de riktiga akuta som kolik och liknande. För det är ingen annan än vi andra i vänthallen som ser vad den som kommer in har för problem........

Men oj oj, de hade gjort om på akuten, sist jag var där gick man in på en anna gavel, och det var trångt. Så lite bättre är det väl.

Ps: Sist jag var dit för egen del, för flera år sedan, fick jag nog vänta tre timmar innan jag fick hjälp. Minns inte riktigt men länge var det. :€


Kommentarer
Postat av: sandra

Jo vänthalls systemen brukar inte funka så bra på sådana ställen.. tråkit att du fick vänta. men snällt av dig att skjutsa honom till akuten iaf :) att hjälpa en annan människa brukar kännas skönt. oavsett vad det kan gälla :)

2009-02-24 @ 20:38:50
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Varför kom ni inte förbi oss då du väntade så hade du fått fika och trevligt sällskap

2009-02-24 @ 21:31:13
Postat av: Carro

Ja, akuten är ett skämt ibland, speciellt när man ser små barn som får vänta i timmar.

Enda gången jag har sett det gå undan där va när jag hade fått en häst över mej & dom misstänkte inre blödningar & brutna ben till höger & vänster, tog väl kanske 2min innan jag fick komma in då =P Tycker det säger en hel del när man ser folk i väntrummet som har med sej ryggsäck med lite fika & nån bok till akuten... haha

2009-02-25 @ 13:44:47
URL: http://linusidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0