Tandläkaren

Usch, imorgon ska man till tandläkaren igen.
Jag upptäckte idag ett troligt hål i alla fall. Känner inte av det, men då jag körde runt med tungan så kändes det.
Fy, får se vad som görsas ska. Det är skumt att man om det nu är ett hål, som jag nu tror att det är, inte känner av det. Man hör ju hur andra har tandverk ibland. Jag har aldrig så länge jag minns haft riktig tandvärk.
Men det är då tur att man har det så att tandläkarcentralen kallar in en med jämna mellanrum. Annars är det nog lätt att glömma bort att man böe kolla upp sina tänder då och då. En jag vet om hade inde besök dom på mins tio år, och det vart dyrt, riktigt dyrt.

Ähh, nu är det bara att bita ihop och se om det blir ett besök eller två, och sedan vänta till nästa gång. Och försöka att andvända tandtråd mycket oftare. Hittade en hyfsat fin "tandtåds-tandborste" som inte hade så vass och stel tråd. Den går faktiskt att köra hela munnen med, och man kunde köra på riktigt djupt mellan tänderna utan att göra sig illa.


Denna produkt funkar riktigt bra....

Kommentarer
Postat av: Sandra

coolt kanske ska prova en sån :) min tandläkare tjatar hela tiden om att alla måste använda tandtråd bla bla bla.. minns du va den kosta? kram

2009-01-19 @ 18:56:49
URL: http://jagsandra.blogg.se/
Postat av: mamma

ni brukar ju inte ha hål,det är kanske snuset det är inte bra,borsta på kram

2009-01-19 @ 22:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0