Kanske inte.......

   Igår fick jag och Wolfie besök igen. Vi var ute och stökade på ute på gräsmattan då två män kom intraskandes.
Ni kan ju gissa vilka det var, jo just det, Jehovas. Det var riktigt länge sedan de kom på besök nu. Säkert minns fem-sex år sedan. Då bodde jag i Kåge, och efter tre besök och ingen effekt på mig så sa de att de skulle komma tillbaka då de hade hittat något som intreserade mig. Jag trodde jag hamnat i deras "svarta" bok, men nu har de kommit igen. Men jag avböjde och sa att jag inte var intresserad.

   Men vem vet kanske jag ändå är dömd, för de kanske bara vet var man bor inte vars man flyttar. Vi får väl se den dagen då jag står utanför pärleporten och knackar på. För nån Jehovas tänker jag då inte bli.

   Men kommer de tillbaka om nått år så vågar de nog inte komma in, för då är inte lilla Wolf så liten längre. Och då vågar de nog inte komma in. De visste ju inte äns att han var en schäfervalp.

   Jaja, det sa att de respekterade mitt val, att jag inte var intresserad alltså. Och jag önskade dem en fortsatt trevlig gångtur. och att det inte skulle börja regna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0