Nya cykeln invigd

   Ja då var det äntligen gjort. Den nya cykeln, nyare än förra nya :) , är inkörd, ca 2,3 mil idag :)
Den svarta fjolårsmodellen var inte i rätt storlek. Kändes konstig att cykla på. Och det fanns ingen större hemma kvar av den, så det fick bli årets modell. Gick riktigt fint att cykla på. Var riktigt skönt att kunna växla. och det behövdes för även idag var det motvind på vägen hem från jobbet. Men denna gång gick det bättre, när man har lägre växlar.
   Och bromsarna funkar fint. Nyper som de ska. Det enda jag gjorde nu när jag kom hem, förutom att svettas ;) , var att höja sadeln lite lite grann, skruva åt framskärmen och stödet. Nu fattas det bara att köpa till reflexer fram och bak, mindre vattenflaska och nya handtag+barends (horn). Och kanske en hjälm ;)

   SYnd bara att man ska bli så svettig när man kommer hem igen. För efter jobbet måste man duscha eftersom vi har så skitigt jobb.


" Så här ser den NYA cykel ut, fast med slicks + skärmar  och annan sadel"

Kommentarer
Postat av: sandra

du har ju rätt långt till jobbet så jag tycker du gör det bra som cyklar den sträckan =) jag har ju bara 3,9 km till jobbet.. än så länge iaf =) KRAM

2009-05-25 @ 19:39:26
URL: http://jagsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0