Wolf´s nya vrålåk...

   I lördags vart det av.
Först på förmiddagen så fixade vi en klocka till mig till min tretioårsdagen. Sen då jag kom hem hitta jag en bil.
Hade ringt på flera men alltid kommit försent föruton en som jag avböjde för den låg så långt bort.
Det fanns även en i Vännes utanför Umeå, men jag avstog även den för den hade ljus klädsel och inredning.

Men nu har det blivit av. Hitta en på lördag, ringde och hörde mig för om den och bad om fler bilder. Sen pruta jag ner den och sa att jag eventuellt kunde komma under dagen efter och titta på bilen. Allt gick bra, vi kom överens om ett pris och jag bokade en resa..... till Gävle.
Jag fick med mig min lillebror Johannes så det inte skulle bli ensamt att köra hem om jag eventuellt skulle köpa bilen. Tack för att du följde med.
Och det blev köp. Nu är man återigen ägare av en Volvo, fast nu ingen 240 utan en fin och nyare v70.
Nu ska det bara tonas rutor, sättad in lite slittåligare klädsel bak och inhandlas ett "riktigt" lastgaller. Såsmåningom ska Wolfen få sig en riktig bur bak, så han kan känna sig riktigt säker och framförallt kunna ha lucka öppen för att lufta utan att han ska kunna springa ut.

Vrooom vroooom, och mycket att köra med är det också, ifall man vill.....




Kommentarer
Postat av: mamma

Lycka till med bilen,var lätt på gasen.

2010-04-20 @ 09:35:20
Postat av: Sandra

Nu är jag hemma. Ska bli kul å få se den, kanske imorn. kram

2010-04-21 @ 13:58:56
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Sandra

Saken är ju den att det är Stellan som är provledaren för hela gruppen :) kram

2010-04-22 @ 21:41:35
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Jenny

Snygg bil! Lova att köra försiktigt, Kram

2010-04-23 @ 23:13:36
Postat av: Sandra

Måste du beställa ett märke, kan du inte bara köpa på djuraffärn? Eller har dom inte sådana? För jag köpte mitt i Pite om jag inte minns fel :) Kram

2010-04-24 @ 21:57:49
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo jag hoppas det kommer gå lika bra för mig på provet :) Jo men OM jag ska till pite idag och hämta sessan, så ska jag ju sova där tills imorn, då kan jag kolla om dynan och klisterdekal :) Då måste jag få låna wolfs valpbur till sessan?! Kram

2010-04-25 @ 15:37:40
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0