Utställning i Jokkmokk.

   Idag var jag, Sandra, Alexandra, Gustav, Cita och Wolf på hundutställning i Jokkmokk. Det var en bra bit att köra men det var det värt.

Det gick jättebra för båda hundarna.
Cita fick etta i individuellt och kom två i gruppen, Wolf kom också tvåa i sin grupp och även han fick en etta på idividuella.
Det var Wolfs första utställning någonsin, men det gick hur bra som helst. han var fin i ringen och domaren gav honom fina komplimanger. Tyvärr så var jag så inne i hans spring i ringen att jag glömde helt bort att ta kort på honom. Det blev lite kort på Cita däremot, fast inte så bra skärpa.

Det ända negativa var att kontrollanten var lite vimsig, fast hon var kanske ovan vad vet jag. Hon såg först inte datumet på vaccineringen, sen antydde hon att Wolf inte hade tagit sin ettårs vaccinering. Hmm, men hallå, han är ju bara nio månader :P. Sen hitta hon inte chipet trotts att det var hittat. jaja, det var glömt och förlåtet då Wolf fick så fina omdömmen och resultat.

På vägen hem, kört min rara lillasyster fel. För andra gången. Vi hamna nästan i Moskosel.
Vi åt Pizza med Gustavs föräldrar och syster. Missa djurafären öppettid med sju minuter.
Sen for jag hem med Alexandra. Vi hämtade upp mamma i Frostkåge, men jag var så trött så mamma fick köra bilen. Vi åkte till Stan och firade Kim med att äta fläskfile.

"Wolf"                    "ringen"                      "Cita"
   


"ett glädjeskutt"


Kommentarer
Postat av: mama

Duktiga vovvar,stolt husse å matte.

2010-02-14 @ 10:16:06
Postat av: sandra

Ja det var synd att det inte tänktes på att fota wolf i ringen, men det kommer nog fler tillfällen :) tack för en trevlig utställningsdag! kram

2010-02-16 @ 17:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0