Ingen hemma.

   Idagringde jag kommunen om hundgården. Vet inte riktigt hur det är gällande bygglov. De som vet var på semester så jag fick inget svar. Han jag pratade med trodde inte det skulle behövas, men kunde inte lova nått. Får höra med grannen nån dag, de har hundgård.

Köpte schampo åt wolfie också, ett som påskyndar pälstappningen, han har nämligen inte släppt all päls, nästan ingen alls. Men har har en fin päls, men oj va varmt det ska måsta vara. Får se om det blir badning snart, ska till min syster i Piteå snart, och då blir det att ta hundarna ut i älven/badplats och låta dom doppa sig.


For förbi i Böviken för att hälsa på min käre mor idag, efter att jag hade varit och handlat. Men det var ingen där, inte heller i Frostkåge. Helt bortblåsta. Ska ringa och fråga henne vars hon håller hus då man kommer på besök :D
Jag som hade köpt en sån där skruv man sätter i marken och en lina, så man kan ha Wolf koplad då vi är där.

Nu ska vi ut en sväng, sen blir det kvällsmat för "lill"-hunden :D



"Cita och Wolf, Byske maj 2010"


Kommentarer
Postat av: mamma

Ha du kan ju komma när jag är hemma,åkte kl15,30 till Jenny.I morgon är jag hemma

2010-07-19 @ 22:22:55
Postat av: Sandra

Jo wolf har himla fin päls, men nog hade han fält lite när han var här sist nog. Men han fäller bara några enstaka strån per dag den lille rackaren :P Katterna mina har ju också en sån där markskruv som de sitter i på dagarna. Funkar jätte bra. Kram

2010-07-20 @ 15:58:35
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja självklart blir det grillat och bad när ni kommer upp :) Jag ska höra med Gugge vad han tänkt under semestern, sen går det ju kolla väder så det är sol när ni kommer. Verkar dock vara regn varannan dag närmsta veckan i Pite enligt yr.no :( Men det kan ju ändras :) Kramar

2010-07-21 @ 13:34:06
URL: http://livetarvackert.blogg.se/
Postat av: Jenny

Mamsen var hos oss :) Kom gärna förbi när du är till stan broder. Kram

2010-07-21 @ 23:18:17
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Här hemma fäller hundarna som aldrig förr. När man borstat igenom pälsen så ser det ut som att en hund exploderat :/



Sv: Ja, något måste göras åt problemet. Men problemet är knappast enkelt. Att införa något sådant kommer att kräva mycket tid innan det är genomförbart, och innan det fungerar. Men samtidigt kan inte vanvårdade hundar vänta hur länge som helst heller :/

2010-07-22 @ 14:22:59
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0