Spår.

   Det har varit en händelserik helg för Wolf.
Först så fick han för första gångnen bada i havet. Det tyckte han om, simma kunde han då i allafall.

Sen fick han lära sig vad häststängsel är för nått. Det var nog inte en lika rolig upplevelse. Tur att Johannes och Carro inte har så hög spänning i tråden. Men jag har alldrig sett han så som då det hände. Vi satt inne och Sandra var ute hos hästarna. Wolf ville nog också hälsa på så han gick rakt på tråden. Vi vet inte riktigt hur det tog, om det var svansten eller så, men troligtvis var det nosen. Hörde bara hur han började yla och skrika. Då jag tittade ut så såg jag honom springa och krypa snabbt fram i en vid båge på gräset samtidigt som han ylade med hela gapet öppet. Stackars liten.

Idag däremot så har han hjälpt mig kratta lite löv sen legat och myst med mig och mamma i Böviken.
På aftonsidan så kördi vi ett spår med honom. Det första riktiga spårförsöket med lina och klossar. Vi tänkte köra några med honom, men om det går fint skulle sluta då vi är på topp. Det blev ett spår :D
Han var så duktig, en enda gång vände han sig om och avaktade. Han började tillockmed att spåra innan vi kom fram till starten och vi hade inte ens fått på honom selen. Jag är så nöjd över "lillkillen"
Detta var ju bara ett rakt och ganska kort spår, men han kan säkert köra större och vinklade. Men man ska ju börja från början.

Nu ska vi gå och sova, Wolf ligger redan :P


 

"Puss på dig husse"



 

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja han var så duktig :D Ska bli kul å se hur det går nästa gång :) Godnatt

2010-05-23 @ 23:51:27
URL: http://livetarvackert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0